Τι είναι η χρονική ακολουθία;
Ακολουθία γεγονότων-στοιχείων-ιδεών, σε μια λογική σειρά.
Μέσα από δραστηριότητες χρονικών ακολουθιών και ακολουθίας γεγονότων, το παιδί
μαθαίνει:
- να προσανατολίζεται μέσα στο χρόνο,
- να παρατηρεί τα γεγονότα,
- να εντοπίζει το αίτιο-αποτέλεσμα,
- να εντοπίζει το πρόβλημα και να δίνει λύση στα γεγονότα
Τέλος, η περιγραφή και η αφήγηση των χρονικών ακολουθιών βοηθά το παιδί:
- στην εξάσκηση λεξιλογίου που κατέχει,
- στον εμπλουτισμό του λεξιλογίου του,
- καθώς και στην εξάσκηση των γραμματικών και των συντακτικών στοιχείων της γλώσσας (πχ χρόνοι ρημάτων)
Πώς μπορώ να το βοηθήσω το παιδί μου;
Ιδέες για να κατανοήσει το παιδί την αλληλουχία των γεγονότων:
Σειροθέτηση ιστορίας
- Αναζητήστε στο διαδίκτυο «Εικόνες για σειροθέτηση»
- Εκτυπώστε και κόψτε τις εικόνες
- μετά ανακατέψτε και παρουσιάστε με τυχαία σειρά τις εικόνες στο παιδί.
Πρώτα, ο γονιός ξεκινάει δίνοντας στο παιδί 2 εικόνες, οι οποίες σηματοδοτούν την
αρχή και το τέλος μιας ιστορίας. Στη συνέχεια, αφού το παιδί τα καταφέρει και
τοποθετήσει τις εικόνες με ορθή χρονική σειρά, ο γονιός συνεχίζει δίνοντας τρεις
εικόνες που αναπαριστούν μία ιστορία και ακολούθως τις αυξάνει.
Αφήγηση ιστορίας
Μετά την τοποθέτηση εικόνων σε λογική σειρά, ο γονιός ζητάει από το παιδί να
αφηγηθεί τα γεγονότα.
Μετά την τοποθέτηση εικόνων σε λογική σειρά, ο γονιός ζητάει από το παιδί να
αφηγηθεί τα γεγονότα.
- Ο γονιός μπορεί να φτιάξει μαζί με το παιδί ένα τοστ, μια σαλάτα, μια πίτσα, ένα σοκολατούχο γάλα κ.ά
- Στη συνέχεια, ο γονιός περιγράφει στο παιδί την διαδικασία με μικρές και κατανοητές φράσεις (πχ Πρώτα παίρνω τα υλικά όπως….μετά βάζω τυρί κλπ…», «αργότερα….στο τέλος το ψήνω στην τοστιέρα και το τρώω….»).
- Τέλος, ο γονιός ζητά από το παιδί να εκτελέσει μόνο του τη διαδικασία που πραγματοποιήθηκε, περιγράφοντας την βήμα βήμα.
Άλλες Ρουτινες:
- Πλύσιμο δοντιών
- ντύσιμο ρούχων,
- στρώσιμο τραπεζιού,
- βόλτα-ψώνια στο σούπερ μάρκετ
- Ο γονιός περιγράφει τα νέα του από την καθημερινότητα του με αρχή, μέση και τέλος ( πχ: νέα από τη δουλειά).
- Έπειτα ζητά από το παιδί να ακολουθήσει την ίδια διαδικασία.
Το παιδί μπορεί να ζωγραφίσει και έπειτα να αφηγηθεί τα γεγονότα.
- Ο γονιός και το παιδί ακολουθούν μια σειρά από βήματα, φτιάχνοντας μια χορογραφία!
- Στη συνέχεια, ο γονιός ρωτάει το παιδί ποιο είναι επόμενο βήμα.