Το παιχνίδι αποτελεί μία βασική δραστηριότητα για την ζωή κάθε παιδιού καθώς παιχνίδι ενισχύει τη γνωστική, τη σωματική, τη ψυχοσυναισθηματική και τη κοινωνική του ανάπτυξη.
Το παιχνίδι αποτελεί φυσική συμπεριφορά για τα παιδιά που τα βοηθά να μάθουν τον εαυτό τους και τους άλλους και να εξερευνήσουν το περιβάλλον. Αυτήν ακριβώς την φυσική τάση για παιχνίδι αξιοποιούμε και στα προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης.
Κατά την διάρκεια αυτών των προγραμμάτων δίνουμε έμφαση στη μουσική, τη κίνηση, τη σωματική άσκηση και τις χειροτεχνίες.
Συγκεκριμένα τα προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης περιλαμβάνουν:
Στην περίπτωση αυτή ο γονέας (συμβουλευόμενος) απευθύνεται σε ένα εξειδικευμένο επαγγελματία (σύμβουλο) ώστε να ζητήσει την υποστήριξη του σε θέματα που αφορούν το παιδί του ή την σχέση μεταξύ συζύγων.
Τα μουσικά εργαστήρια έχουν ως στόχο να βοηθήσουν τα παιδιά να προσεγγίσουν τον κόσμο των ήχων και της μουσικής. Με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τα ακουστικά ερεθίσματα διευρύνουν την φαντασία και την αντίληψη των παιδιών.
Η δραματοποίηση συγκαταλέγεται στο θεατρικό παιχνίδι και βασίζεται στην αναπαράσταση παραμυθιών, τραγουδιών και ποιημάτων που γνωρίζει το παιδί. Με την δραματοποίηση το παιδί μιμείται όχι μόνο φωνές και ήχους αλλά και συμπεριφορές δρώντων προσώπων. Έτσι γνωρίζει τον ρόλο κάθε χαρακτήρα (βασιλιάς-μάστορας-φούρναρης) αλλά και το κοινωνικό πλαίσιο (παλάτι, φούρνος, πόλη) στο οποίο κινείται ο χαρακτήρας του.
Ο/Η εκπαιδευτικός δίνει την πρωτοβουλία στα παιδιά να δημιουργήσουν εκείνα το σενάριο του έργου. Η φαντασία αποτελεί την βάση του μιμητικού θεατρικού παιχνιδιού. Με το μιμητικό παιχνίδι τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν το κοινωνικό ρόλο που διαδραματίζουν μερικά από τα πρόσωπα που συναντούν στην καθημερινότητα του (γιατρός, δάσκαλος, πυροσβέστης, νοσοκόμα κτλ). Μέσα από τις θεατρικές δραστηριότητες τα παιδία αναπτύσσουν κοινωνικές και λεκτικές δεξιότητες και μαθαίνουν να ορίζουν τον εαυτό τους και να νοηματοδοτούν τον κόσμο γύρω τους.
Στον χώρο μας τα παιδιά κάθε ηλικίας μπορούν να απασχοληθούν δημιουργικά με κατασκευές, σε ζωγραφική καθώς και με ατομικά εκπαιδευτικά παιχνίδια. Ανάλογα με την ηλικία και τις εκπαιδευτικές ανάγκες του κάθε παιδιού στόχος των δημιουργικών δραστηριοτήτων είναι η ανάπτυξη των γνωστικών δεξιοτήτων, της φαντασίας και της στρατηγικής σκέψης.
Στην «Ενθάρρυνση» Παίζουμε – Μαθαίνουμε – Δημιουργούμε
Παίζουμε: ομαδικά με ρυθμό και κέφι.
Μαθαίνουμε: να συνεργαζόμαστε, να επικοινωνούμε, να σεβόμαστε.
Δημιουργούμε: κατασκευές, ήχους και χαρακτήρες.